Supersnel sandwich slabbetje

W at heb je nodig voor dit slabbetje?

  • 1 bol Yarn and Colors Epic, kleur 079
  • Haaknaald 5,5 mm
  • Voor de boterham:
    restjes garen in wit, bruin, lichtroze en zwart (geschikt voor naald 3-3,5 mm)
    Ik gebruikte Yarn and Colors charming
    kleur 002 (cream)
    kleur 027 (brunet)
    kleur 046 (pastel pink)
    kleur 100 (black)
  • Haaknaald 3,5 mm
  • Veiligheidsoogjes
  • Klittenband of een drukknoopje
  • Stopnaald
  • Schaar

Welke steken gebruik je?

  • l = losse
  • kl = keerlosse
  • v = vaste
  • hst = half stokje

Hoe wordt het slabbetje gehaakt?

Haak het slabbetje met Yarn and Colors Epic (kleur 079) en haaknaald 5,5 mm.

Haak 13 + 2 lossen.

Toer 1. Begin in de derde losse vanaf de naald. haak hst en verdubbel de eerste en laatste steek. (15 hst)

Toer 2. Haak twee kl, haak hst en verdubbel de eerste en laatste steek. (17 hst)

Toer 3. Haak twee kl, haak hst en verdubbel de eerste en laatste steek. (19 hst)

Toer 4. Haak twee kl, haak hst en verdubbel de eerste en laatste steek. (21 hst)

Toer 5. Haak twee kl, haak hst en verdubbel de eerste en laatste steek. (23 hst)

Toer 6 tot en met 16. Haak twee kl, haak hst (23 hst).

Toer 17. Haak twee kl, haak 7 hst en haak de 8e en 9e steek samen (8 hst)

Toer 18. Haak twee kl, haak de eerste en tweede steek samen en haak 6 hst (7hst)

Toer 19. Haak twee kl, haak 5 hst en haak de 6e en 7e steek samen (6 hst)

Toer 20. Haak twee kl, haak de eerste en tweede steek samen en haak 4 hst (5 hst)

Toer 21 tot en met 27. Haak twee kl, haak 5 hst (5 hst)

Toer 28. Haak twee kl, haak 3 hst en haak de 4e en 5e steek samen (4 hst)

Toer 29. Haak twee kl, haak de eerste en tweede steek samen en haak 2 hst (3 hst)

Hecht af

 

Hecht de draad aan in de 9e steek vanaf de andere kant (keer je werk)

Toer 17. Haak twee l, haak de eerste en tweede steek samen en haak 7 hst (8 hst)

Toer 18. Haak twee kl, haak 6 hst en haak de 7e en 8e steek samen (7 hst)

Toer 19. Haak twee kl, haak de eerste en tweede steek samen en haak 5 hst (6 hst)

Toer 20. Haak twee kl, haak 4 hst en haak de 5e en 6e steek samen (5 hst)

Toer 21 tot en met 27. Haak twee kl, haak 5 hst (5 hst)

Toer 28. Haak twee kl, haak de eerste en tweede steek samen en haak 3 hst (4 hst)

Toer 29. Haak twee kl, haak 2 hst en haak de 3e en 4e steek samen (3 hst)

Hecht nog niet af, maar verdeel vasten rondom je haakwerk.

 

Hoe wordt de boterham gehaakt?

Haak de boterham met de restjes haakgaren en haaknaald 3,5 mm.

Wit:
Haak 10 plus 1 lossen
Toer 1. Begin in de tweede losse vanaf de naald. Haak 10 v

Toer 2 tot en met 10. 1 kl, 10 v

Toer 11. 1 kl, 2 v in eerste steek, 8 v, 2 v in laatste steek (12 v)

Toer 12. 1 kl, 2 v in eerste steek, 10 v, 2 v in laatste steek (14 v)

Toer 13. 1 kl, 14 v

Toer 14. 1 kl, 5 v, 2 steken samenhaken (6)

Toer 15. 1 kl, 2 steken samenhaken, 2 v, 2 steken samenhaken (4)

Toer 16. 1 kl, 2 steken samenhaken, 2 steken samenhaken (2)

Hecht af.

Hecht aan in de laatste steek van toer 13 (je begint aan de verkeerde kant van je werk, dat haakt makkelijker)

Herhaal toer 14, 15 en 16.

 

Haak met bruin rondom vasten en laat een lange draad over.

 

Wangetjes (maak er twee): maak met roze een magische ring. Haak 6 vasten in de ring en sluit deze. Knip bij het afhechten een lange draad, zodat je deze kunt gebruiken om de wangetjes op de boterham te naaien.

 

Bevestig de veiligheidsoogjes en borduur met zwart garen een mondje op de boterham.

Bevestig de boterham met de bruine draad op het slabbetje.

Zet een drukknoopje of een stukje klittenband op de bovenkant van je slabbetje.

Klaar is je supersnelle sandwich slabbetje!

Heb je dit slabbetje gemaakt? Ik zou het super vinden als je de foto deelt via Instagram en mij hierin noemt: @crochet.away.with.me

Liefs, Laura

Dit patroon mag niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden. Dit patroon is alleen voor eigen gebruik en het is niet toegestaan de inhoud van dit patroon te kopiëren, te delen of door te verkopen.

  • Copyright Laura Pietersma – Crochet away with me 2020